" Bilgicik.Com » Yazdır » Servet-i Fünün ve Fecr-i Ati Edebiyatı – (Testler – Sorular)

- Bilgicik.Com - http://www.bilgicik.com -

Servet-i Fünün ve Fecr-i Ati Edebiyatı
(Testler – Sorular)

(Yanıtlar, soruların bitimindedir…)

1. Aşağıdakilerden hangisi Servet-i Fünun edebiyatının özellikleri arasında yer almaz?

A) Bu dönemde aruz vezni bırakılmış, hece vezni kullanılmaya başlanmıştır.
B) Daha çok bireysel konular işlenmiştir.
C) Beyit hakimiyeti kırılmış anlam bütüne yayılmıştır.
D) Süslü ve söz sanatlarıyla dolu bir anlatım görülür.
E) Batı-dan sone ve terza-rima gibi nazım biçimleri alınmıştır.

 

 

2. I. Arapça ve Farsça kelime [1] ve terkiplerle yüklü ağır bir dil kullanılmıştır.
II. Romantizm [2] ve klasisizmin etkisinde kalmışlardır.
III. Bu dönem sanatçıları tiyatroyu toplumu eğitmek amacıyla kullanmışlardır.
IV. Roman [3]da kişiler ve olaylar çoğunlukla İstanbul-dan seçilmiştir.
V. Yazarlar, romanlarına kişiliklerini yansıtmamışlardır.

Bu özelliklerden hangi ikisi Servet-i Fünun edebiyatı için söylenemez?

A) I. ve II.       B) II. ve III.       C) III. ve IV.

D) IV. ve V.         E) II. ve V.

 

 


3. Aşağıdaki sanatçılardan hangisi Fecr-i Ati edebiyatının temsilcilerinden biridir?

A) Ahmet Haşim
B) Namık Kemal
C) Tevfik Fikret
D) Ziya Paşa
E) Faruk Nafiz Çamlıbel

 

 

4. Aşağıdaki yazar- eser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?

A) Halit Ziya Uşaklıgil – Aşk-ı Memnu
B) Hüseyin Rahmi Gürpınar – Mürebbiye
C) Mehmet Rauf – Eylül
D) Ahmet Haşim – Hac Yolunda
E) Ömer Seyfettin – Efruz Bey

 

 

5. Yazar, bu romanında herkesçe tanınmış bir şair olmak isteyen Ahmet Cemil-in hayallerini, iç çatışmalarını, hayatın gerçekleriyle yüzleşmesini, Arkadaşı Hüseyin Nazmi-nin kız kardeşi Lamia-ya olan aşkını başarıyla anlatır.

Bu paragrafta sözü edilen yazar ve eseri aşağıdakilerin hangisinde bir arada verilmiştir?

A) Reşat Nuri Güntekin – Çalıkuşu
B) Yakup Kadri Karaosmanoğlu – Yaban
C) Halit Ziya Uşaklıgil – Mai ve Siyah
D) Halide Edip Adıvar – Sinekli Bakkal
E) Peyami Safa – Sözde Kızlar

 

 

6. Servet- Fünun edebiyatının en büyük şairidir. Önceleri daha çok bireysel konularda yazan şair, 1896-dan sonra toplumsal konulara yönelmeye başlar. -Balıkçılar- -Seza- -Verin Zavallılara- adlı şiirleri toplumsal içerikli şiirleridir. Oğlu Haluk-un üzerine yazdığı şiirlerde onu Türk gençliğinin gelecekteki temsilcisi olarak görmüştür. Şiirlerinde aruz ölçüsünü kullanır. Çocuklar için yazdığı -Şermin- de ise hece ölçüsünü tercih eder.

Bu paragrafta sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Cenap Şahabettin
B) Ahmet Haşim
C) Tevfik Fikret
D) Yahya Kemal Beyatlı
E) Cahit Sıtkı Tarancı

 

 

7. Aşağıdakilerin hangisinde ilk psikolojik romanımızın adı ve yazarı bir arada verilmiştir?

A) Eylül [4] – Mehmet Rauf
B) Vurun Kahpeye – Halide Edip Adıvar
C) Hüküm Gecesi – Yakup Kadri Karaosmanoğlu
D) Küçük Ağa [5] – Tarık Buğra
E) Huzur [6] – Ahmet Hamdi Tanpınar

 

 


8. I. Tanzimat edebiyatına tepki olarak doğmuştur.
II. Sanat şahsi ve muhteremdir görüşüne bağlıdırlar.
III. Arapça, Farsça kelimelerle ve tamlamalarla yüklü bir dil kullanmışlardır.
IV. Belli bir sanat anlayışında birleşemedikleri için kısa sürede dağılmışlardır.
V. Edebiyatımızdaki ilk edebi bildiriyi yayınlayan topluluktur.

Yukarıdaki özelliklerden hangisi, Fecr-i Ati edebiyatının özelliklerinden biri değildir?

A) I      B) II      C) III      D) IV     E) V

 

 

9. Aşağıdakilerin hangisinde sanatçı, eser ve bağlı bulunduğu akım yanlış eşleştirilmiştir?

A) H. Ziya Uşaklıgil Kırık Hayatlar Realizm
B) Namık Kemal Cezmi Realizm
C) Ahmet Haşim Piyale Sembolizm
D) Mehmet Rauf Eylül Realizm
E) Yahya Kemal Eğil Dağlar Parnasizm

 

 

10. Aşağıdakilerden hangisi Servet-i Fünun sanatçılarından biri değildir?

A) Mehmet Rauf
B) Tevfik Fikret
C) Halit Ziya Uşaklıgil
D) Ahmet Mithat Efendi
E) Cenap Şahabettin

 

 


11. Aşağıdakilerden hangisi Servet-i Fünun sanatçılarının Türk şiiri [7]ne getirdiği yenilikler arasında yer almaz?

A) Divan edebiyatındaki beyit hakimiyetini yıkmışlar, anlamı şiirin bütününe yaymışlardır.
B) Divan edebiyatına ait olan müstezatı, serbest müstezat haline getirmişlerdir.
C) Edebiyatımıza ilk kez sone nazım şeklini sokmuşlardır.
D) Aruz vezinlerini ilk kez müzikalite bakımından değerlendirmişlerdir.
E) Türk şiirinde ilk kez onlar vatan, hürriyet, hak, adalet kavramını işlemişlerdir.

 

 


12. Fecr-i Ati topuluğunun en önemli temsilcisidir. Sembolizm [8] akımdan etkilenmiştir.Kendine özgü uyumlu bir şiir dili, alımlı bir şiir dünyası vardır. Şiirlerinde bir ressam gibi doğayı yansıtan şair, Fransız sembolistlerin etkisi altındadır. O, şiirlerinde renk ve simgeyi başarıyla kullanmış , bütün şiirlerini aruzla yazmıştır.

Bu paragrafta sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Ahmet Haşim
B) Halit Ziya Uşaklıgil
C) Mehmet Rauf
D) Tevfik Fikret
E) Ziya Gökalp

 

 

13. Aşağıdakilerden hangisinde Servet-i Fünun sanatçıları bir arada verilmiştir?

A) Tevfik Fikret – Namık Kemal – Yakup Kadri Karaosmanoğlu
B) Cahit Külebi – Orhan Kemal – Cenap Şahabettin
C) Haldun Taner – Halit Ziya Uşaklıgil – Mehmet Rauf
D) Halit Ziya Uşaklıgil – Mehmet Rauf – Tevfik Fikret
E) Ziya Paşa – Hüseyin Cahit Yalçın – Cenap Şahabettin

 

 

14. Aşağıda verilen sanatçı – dönem eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?

A) Ahmet Mithat Efendi – Tanzimat
B) Halit Ziya Uşaklıgil – Servet – i Fünun
C) Mehmet Rauf – Tanzimat
D) Tevfik Fikret – Servet-i Fünun
E) Ahmet Haşim – Fecr-i Ati

 

 

15. Aşağıdaki açıklamalardan hangisi doğru değildir?

A) Servet- i Fünun sanatçıları eserlerinde Tanzimat sanatçılarına göre daha fazla yabancı kelime kullanmışlardır.
B) Servet-i Fünun sanatçıları dönemin şartları gereği toplum sorunlarına fazlaca yer vermemişler, hayale ve tabiata sığınmışlardır.
C) Servet- i Fünun roman ve hikayelerinde konu genellikle İstanbul dışında geçer.
D) Tanzimat sanatçıları roman ve hikayelerde kendi kişiliklerini gizlemezken, Servet-i Fünun sanatçıları kendi kişiliklerini gizler.
E) Servet-i Fünun sanatçıları da Tanzimat sanatçıları gibi aruz ölçüsünü kullanırlar.

 

 


16. Aşağıdaki eserlerden hangisi Tevfik Fikret-e aittir?

A) Rubab-ı Şikeste
B) Bir Ölünün Defteri
C) Nadide
D) Evrak-ı Eyyam
E) Tamat

 

 


17. Edebiyat [9]ımızdaki ilk kusursuz romanları o yazmıştır. Türk edebiyatındaki realizmin en büyük temsilcisidir. Romanlarında konularını aydın çevreden seçerken hikayelerinde sıradan insanların hayatını konu edinir. Roman ve hikaye tekniği çok sağlamdır.Diğer Servet-i Fünun sanatçıları gibi onun da dili oldukça ağırdır.

Bu paragrafta sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Tevfik Fikret
B) Namık Kemal
C) Ömer Seyfettin
D) Hüseyin Cahit Yalçın
E) Halit Ziya Uşaklıgil

 

 


18. Aşağıdakilerden hangisi Fecr-i Ati [10] topluluğunun özellikleri arasında yer almaz?

A) Edebiyatımızdaki ilk edebi topluluktur.
B) İlk edebi beyannameyi bu topluluk yayımlamıştır.
C) “Sanat şahsi ve muhteremdir” görüşüne bağlıdırlar.
D) Tanzimat edebiyatı [11]na bir tepki olarak doğmuştur.
E) Arapça ve Farsça [12] kelime ve terkipleri çokça kullanmışlardır.

...Yanıtlar…

1) A
2) B
3) A
4) D
5) C
6) C
7) A
8) A
9) B
10) D
11) E
12) A
13) D
14) C
15) C
16) A
17) E
18) D

 

|» “Testler – Sorular” Sayfasına Dön! « [13] |

Not: İçerik, internetten alıntılanarak derlenmiştir…


61 yorum var. (A | Kapat)

61 yorum var. To "Servet-i Fünün ve Fecr-i Ati Edebiyatı – (Testler – Sorular)"

#1. Yorum: sebo | 10 Ocak 2008 - 22:27

sorular cook basit hiç kaliteli değil

#2. Yorum: hilal | 14 Ocak 2008 - 23:23

superrrrr 2 yanlısım var diğerlerı dogruuu ama yanlız neden sık ustu ısaretlenmıyor neyse ya yıne de süperdı :-) :-)

#3. Yorum: MEHMET | 20 Ocak 2008 - 14:46

KARDESİM SEBO TSK EDECEGİN YERDE ELESTİRİ YAPIYOSUN ELLERİNİZE SAGLIK TS K EDERİM COK YARARLI BİR SİTE BENİM DE 1 YANLISIM CIKTI

#4. Yorum: nazlı | 01 Şubat 2008 - 15:45

hiçte güzel değil sorular çok basitti

#5. Yorum: MEHMET | 10 Şubat 2008 - 20:35

nazlıcım bir tanede sen böyle site acta senin sorularına bakalım hic kimse buna bile nsükür demiyo ya arkadaslar ne güzel bizleri düsünmüs site yapıyolar siz se elistiri yapıyonuz siz önce özelestirinizi yapın ondan sonra siteyi elestirin

#6. Yorum: BuR@K | 17 Şubat 2008 - 15:22

sorular kolaydı ama bazı sorularda güzldi ben full cektim o başka arkadaşlar ginede emeğe saygıı

#7. Yorum: zeyno | 25 Şubat 2008 - 19:07

evet dogru dıyorsun mehmet kımse sukretmıyor bence cok güzel sahsen edebıayatcı olmak ısteyen bırı ıcın cok güzel buldumm öss ye hazırlanan ıcın güzel bır yerr herkes kendını buyuk gormesınn buyuk dagları ben yaratım havasına gırmeyın ıstersenızz :-P

#8. Yorum: zeliş | 27 Şubat 2008 - 18:18

çok süper bir site kurmuşsunuz tebrik ve teşekkür ederiz

#9. Yorum: zeliş | 27 Şubat 2008 - 18:20

çok süper bır sıte kurmussunuz tesekkür ederız

#10. Yorum: Olcay | 03 Mart 2008 - 17:14

Bu soruları bizim sınıftakilere söylesem sorulara bakıp bir yerleri ile gülerler.Bu soruları hazırlayan insanlar biraz utanır.Bu sorulara rahmen hala yanlış yapan varsa onun bileceği iş…

#11. Yorum: eylem güngör | 06 Mart 2008 - 14:12

yani güzel tşk ederim

#12. Yorum: kumsal | 06 Mart 2008 - 14:30

gayet güzel tşkr de daha kapsamlı olsa iyi olurdu

#13. Yorum: CANSU | 12 Mart 2008 - 20:14

ÇOK BEĞENDİM =) SAĞ OLUN

#14. Yorum: eLf | 16 Mart 2008 - 15:07

Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Sorular konu için iyi olmus ama genişletirsenız daha iyi olur. Ksıtlı bence.

#15. Yorum: ramazan | 16 Mart 2008 - 15:07

tek kelimeyle harika çoook güzel bir site

#16. Yorum: fahri | 17 Mart 2008 - 17:24

Gerçekten çok iyi olmus derslerimize çok yardımcı oluyor daha genişletilirse çok daha iyi olur tşk.ler

#17. Yorum: DAMLA | 19 Mart 2008 - 17:10

çok güzel olmuş ama sorular çok basit yav

#18. Yorum: elçinn | 20 Mart 2008 - 19:46

sorular biraz daha kapsamlı olsa daha iyi olurrr ve zorrr

#19. Yorum: MEHTAP | 22 Mart 2008 - 16:27

MÜKEMMELL FEVKALADENİN FEVKİNDE YAAA EMEĞİNİZE SALIK

#20. Yorum: pınar | 22 Mart 2008 - 17:17

güzel olmuş ama biraz daha zor olsa daha iyi olurdu =) emeğe saygı

#21. Yorum: bahar | 22 Mart 2008 - 20:28

gerçekten haklısınız Türkçemiz katlediliyor. Artık buna herkes kendi çapında dur demeli.SİTEYİ İLK DEFA GÖRDÜM VE ÇOK BEĞENDİM ARADIĞIM HERŞEYİ KOLAY BULUYORUM.BUNU OKUYAN ARKADAŞLARIMA SESLENİYORUM LÜTFEN MSN DE KONUŞURKEN YABANCI KELİMELER VE KISALTILMIŞ HARFLERİ KULLANMAYALIM KENDİ ÖZ DİLİMİZİ KENDİ ELLERİMİZLE BOZMAYA ÇALIŞMAYALIM…LÜTFEN ALLAH’A EMENET OLUN

#22. Yorum: aynur | 23 Mart 2008 - 20:39

güzel sorular var ama daha farklı sorular da olabilir

#23. Yorum: aynur | 23 Mart 2008 - 20:40

GÜZEL SORULAR VAR AMA DAHA FARKLI TİPLERDE OLABİLİR

#24. Yorum: own | 24 Mart 2008 - 21:07

İşime yaradı. Eyvallah.

#25. Yorum: oguzhan | 25 Mart 2008 - 20:27

GERCEKTEN TÜRKCEMİZ ELDEN GİDEBİLR İNSANLAR ARTIK MSNDE BİLE KELİME GRUPLARINI KISALTARAK YAZIYORLAR BUNUN DOĞRU OLDUGUNU HİÇ SANMIYORUM

#26. Yorum: meliha | 25 Mart 2008 - 21:59

Basit sorular, sınavlarda daha zor çıkıyor !

#27. Yorum: Burcu | 26 Mart 2008 - 15:01

Sağ ol.. Gerçekten işime yaradı Ama biraz basitti sorular

#28. Yorum: serseri | 26 Mart 2008 - 19:59

Ya bu sorular guzel de sızın verdıgınız cvplar yanlıs ne anladım ben bu işten sorular guzel olsada cvp ları yanlıs nasıl işse anlamadım

#29. Yorum: duygu | 27 Mart 2008 - 21:27

HER SİTEDE AYNI SORULAR VAR NEDEN FARKLI SORULAR KONMUYOR ANLAMIYORUM LÜTFEN BİRAZ DAHA BU KONULARLA İLGİLİ FARKLI SORULARA YER VERİN VE SORULAR LÜTFEN ZOR OLSUN BU SORULAR ÇOK KOLAY ÖSSYE HAZIRLANAN BİRİ OLARAK TANZİMAT SERVETİFÜNUN FECRİATİ VE MİLLİ EDEBİYAT KONULARINDA DAHA ZOR SORULARA YER VERMENİZİ ÖNEMLE RİCA EDİYORUM BU SORULAR GERÇEKTEN ÇOK BASİT SAYGILARIMLA İNŞALLAH BU İSTEDİĞİMİ YERİNE GETİRİRSİNİZ

#30. Yorum: elif | 30 Mart 2008 - 11:40

cok basit sorulardı ya gercekten biraz daha zorlaştırsanız hiç fena olmaz..!

#31. Yorum: ayca | 30 Mart 2008 - 14:24

teşekkürler çok işime yaradı ama sorular basit :)+

#32. Yorum: deniz | 30 Mart 2008 - 17:54

tşk ederim internette nolursa olsn böyle yayınlar olduğu için..

#33. Yorum: cem | 31 Mart 2008 - 21:08

daha farklı testler eklerseniz çok sevinirim

bu site işime çok yaradı ödevlerime yardımcı oldu

#34. Yorum: dilek | 17 Nisan 2008 - 15:46

Teşekkürler fakat sorular çok kolay yenilerini eklerseniz sevinirim. + parlak+

#35. Yorum: ekşi | 21 Nisan 2008 - 20:13

Sorular çok kolaydı yeni ve zorlarını eklerseniz sevinirim ayrıca böyle yararlı bir site yaptığınız için çok teşekkürlerr…

#36. Yorum: eval | 29 Nisan 2008 - 15:58

Valla yazılıda böyle soruya can kurban. Ama çok kolay sorular. Bazıları gibi şikayet değil tebrik ederim.

#37. Yorum: halo | 29 Nisan 2008 - 22:10

Site çok hos ama edebiyat soruları aynı. Bunun guzel bir yanı yok. Sorularda cesitlilik yaparsanız siteye ilgi ve ilgim daha fazla olacaktır dıye dusunuyorum.

#38. Yorum: sahra | 03 Mayıs 2008 - 09:24

Böyle bir site oluşturduğunuz ve biz öğrencilere bu anlamda yardımcı olduğunuz için tebrik ederim. Sorular bilen öğrenci için kolaydır, bana göre de kolaydı ama zor vaya kolay kavramı görecelidir. :-)

#39. Yorum: simge | 04 Mayıs 2008 - 15:35

Çok teşekkürler böyle bir site oluşturduğunuz için ama sorularınız çok kolay. Zorlaştırırsanız sevinirim. :-)

#40. Yorum: nazan | 05 Mayıs 2008 - 15:46

Diğer arkadaşlarıma katılıyorum. Gerçekten güzel bir site kurmuşsunuz, ellerinize sağlık. Sorular çok kolay, zorlaştırmanızı isterim. İnşallah herkes üniversiteyi kazanır.

#41. Yorum: Ahmet | 09 Mayıs 2008 - 02:13

Çok güzel sorular, tebrik ederim bu siteyi hazırlayanları ve sonsuz teşekkürlerimi sunarım. Yarın edebiyat yazılım var, bu da işime yaradı.

#42. Yorum: SEMİH | 16 Mayıs 2008 - 09:11

SERVETİ FÜNUN İLE İLGİLİ KLASİK SORU DA YAZARSANIZ SEVİNİRİM AMA BU SORULAR DA GÜZEL.

#43. Yorum: berkan | 25 Mayıs 2008 - 10:27

Ya süper site konu anlatımı ve de konu sonunda test. Vallaha dershanedeki edebiyat öğretmenim sanki. :-P

#44. Yorum: Gizem | 23 Aralık 2008 - 02:24

Çok teşekkür ederim, gerçekten çok yardımcı oldu konu anlatımı ardından testler süper. :-)

#45. Yorum: zenan | 04 Ocak 2009 - 20:51

gerçekten çok güzel bir site elinize sağlık keşke biraz daha test sorusu olsaydı + ama yine de çok süper

#46. Yorum: sedef | 14 Ocak 2009 - 17:13

Ben lise 3 öğrencisiyim.Yarın edebiyat dersinden sınavım var.Umarım iyi geçer.Herkese teşekkürler.

#47. Yorum: müjgan | 08 Mart 2009 - 21:26

Uzun zamandır bu siteye takılıyorum.Güzel bir site emeği ğecen herkese teşekür ediyorum..

#48. Yorum: tolga | 24 Mayıs 2009 - 17:47

Bu site gerçekten faydalı oluyor emeği geçenlere teşekkür ederim.

#49. Yorum: murat | 05 Haziran 2009 - 23:20

Öncelikle yapımda emegi gecen herkese cok tşklerr cok faydalı olmuş 18 sorudan 18 ini dogru yaptım cok tşkler keşke böyle siteler cogalsa.

#50. Yorum: mali | 26 Haziran 2009 - 01:46

Süper ya umarım yarın sorumluluk sınavından yüksek bir not alırım…

#51. Yorum: büşra | 01 Ağustos 2009 - 21:14

Teşekkür ederim emeği geçen herkese ama sorular çok çok basit biras daha tempo gerekli ben üniversteye hazırlanıorum bu sene yada bu benım bılgı bırıkımımden kaynaklanıyor olabılır. Tesekkur ederım tekrar…

#52. Yorum: elif | 18 Nisan 2010 - 13:50

ÇOK FAYDALI BİLGİLER VAR İNSALLAH İŞİME YARAR 50 ALMIŞTIM YÜKSELTİRİM İNŞALLAH

#53. Yorum: taz | 10 Mayıs 2010 - 00:35

Arkadaşlar 8. ve 18. sorularda hata var.

8. sorudaki hata şudur fecr-i ati 31 mart olaylarından dolayı dağılmıştır belli bir sanat anlayışından dolayı birleşemedikleri için değil sorunun cevabı a olarak verilmiş yani tanzimat edebiyatına tepki olarak dogmuştur seçeneği ama sadece tanzimata değil tanzimat ve servet-i fünun a tepki olarak dogmuştur.

18. soru da dogru olması gereken seçenek a dır çünkü edebiyatımızda ki ilk edebi toplulugu bırakın fecr-i ati topluluk dahi değildir.

#54. Yorum: hayat | 22 Mayıs 2010 - 15:49

Arkadaşım sen yazmışsın fecr-i ati topluluk dahi değildir diye peki ilk topluluk kim.Sorarım sana.KİM?

#55. Yorum: asi qenc | 21 Haziran 2010 - 18:07

8 ve 18 de hata yoktur… 8.soru =) Fecri ati serveti fünuna tepki olarak cıkmasına rağmen serveti fünunun devamı niteliğindedir. Yani Tanzimatla alakası yoktur.

18. =) Fecri ati Edebiyatımızda bildiriyle ortaya çıkan ilk topluluktur. 2.topluluk ise 7 mesalecilerdir. :-)

#56. Yorum: rainy- | 20 Nisan 2011 - 15:02

soruların hiçbirinde hata yok.

#57. Yorum: ibrahim | 25 Nisan 2011 - 20:11

ilk edebi topluluk serveti fünundur nerden isterseniz araştırın. Ben kendimden eminim.

#58. Yorum: sevda | 28 Nisan 2011 - 22:55

sorularda hata yok 8 de fecri ati tanzimat edebiyatına tepki olarak doğmuştur yanlış serveti fünunna tepki olarak doğmuştur.18 de de aynı şey var bir yanlışlık yok ilk edebi topluluk fecri atidir ve fecri ati serveti fununa tepki olarak doğmuştur.sorularda çok yardımcı oldu bu arada hazırlayana çok teşekkr ederim.

#59. Yorum: hulya | 22 Haziran 2011 - 16:52

Sorularda hata yok ama çok basit sorular daha da zor olabilirdi lys düzeyinde. ama genel hatırlatma manasında güzel sorular.

#60. Yorum: Ezgi Çaylan | 27 Nisan 2012 - 14:40

Test çözerken doğru cevap vermeyi unutmayın.

#61. Yorum: gamze | 30 Nisan 2012 - 12:45

fecriati ilk edebi topluluk ve servetı fünuna tepki olarak doğdu


Yazının kaynağı: Bilgicik.Com - http://www.bilgicik.com

Yazının bağlantısı: http://www.bilgicik.com/yazi/servet-i-funun-ve-fecr-i-ati-edebiyati-turkce-edebiyat-testler-sorular-oks-lgs-oss-kpss-icin/

URLs in this post:

[1] kelime: http://www.bilgicik.com/yazi/sozcuk-turleri/

[2] Romantizm: http://www.bilgicik.com/yazi/romantizm/

[3] Roman: http://www.bilgicik.com/yazi/roman-ozetleri-turk-ve-dunya-edebiyatindan/

[4] Eylül: http://www.bilgicik.com/yazi/eylul-roman-ozetleri-mehmet-rauf/

[5] Küçük Ağa: http://www.bilgicik.com/yazi/kucuk-aga-roman-ozeti-tarik-bugra/

[6] Huzur: http://www.bilgicik.com/yazi/huzur-roman-ozeti-ahmet-hamdi-tanpinar/

[7] Türk şiiri: http://www.bilgicik.com/yazi/turk-yazarlar-ve-sairler/

[8] Sembolizm: http://www.bilgicik.com/yazi/sembolizm-simgecilik/

[9] Edebiyat: http://www.bilgicik.com//

[10] Fecr-i Ati: http://www.bilgicik.com/yazi/3-fecr-i-ati-toplulugu-1909-1912/

[11] Tanzimat edebiyatı: http://www.bilgicik.com/yazi/1-tanzimat-devri-turk-edebiyati/

[12] Arapça ve Farsça: http://www.bilgicik.com/yazi/category/haberler/turkce-haberleri/

[13] » “Testler – Sorular” Sayfasına Dön! «: http://www.bilgicik.com/yazi/turkce-dersi-testler-sorular-soru-bankalari/

© 2010 - Bilgicik.Com | Tüm hakları saklıdır.